tisdag 24 oktober 2017

Vårförberedelser

Har kompletterat mina lökplanteringar med lite fler
 tulpaner, och krokus och lite annat.
Narcissfavoriten Cheerfullness och  tulpanen Blue Diamond, 
ville jag ha flera av, pålitliga och, blommar flitigt.
De första snöklockorna jag planterade för flera år sedan,
blev en blomma, som försvann efter några år.
Efter det har jag försökt flera gånger, utan att lyckas.
Nu var lökarna stora och fina, så jag hoppas de kommer upp.
Honungslök har jag också provat förr, men gör ett nytt försök.
Alium Miami och flera krokus.
Då hoppas jag att vi ses i vår.
Klockrankan har fortfarande blommor och nya knoppar.
Hittade tre frökapslar, som fick komma in.
De sista luktärterna står i en vas, och doftar gudomligt.
En fin något kylig höstdag. 
Ha det bra!




16 kommentarer:

  1. Mycket fint som du petat ner i jorden, skapar trevliga förväntningar inför våren.
    Honungslök är ingen viktigpetter så du får säkert njuta av den vackra blomningen i vår.

    Ha det så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Gunilla!
      Jag hoppas verkligen det, har provat förut men då blev det inget.
      Ha det fint /Marika

      Radera
  2. Hej Marika!

    Så flott ny header du har laget! Det blir nok veldig fint hos deg til våren :)

    Ha det godt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marit!
      Tack, behövde ha lite solgult på bloggen.
      Ja det hoppas jag, ser fram emot våren.
      Ha det bra /Marika

      Radera
  3. Hei Marika. Du har plantet mye fint.Det kommer til å bli flott til våren. Fin kveld til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hanne-Lise!
      Tack för det, hoppas nu bara att de kommer upp.
      Ha en fin kväll du med /Marika

      Radera
  4. Hej Marika

    Fantastiskt, du kan lugnt se fram till våren nu:)

    Ha en trevlig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Karsten!
      Tack, ja det blir nog fint i vår.
      Ha en trevlig kväll /Marika

      Radera
  5. Så mycket fint du har att vänta på när våren kommer på nytt.Ha det bra/Margareta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Margareta!
      Det dröjer ett tag innan de kommer upp, men det är lika fint varje vår.
      Ha det bra /Marika

      Radera
  6. Vilken härlig rubrik! Låter nästan på dig som om hösten är så som"den ska" :-) Hos mig "regnet det bara öser ned". Luktärterna fick "inte en chans" i år.
    Men, som sagt, hoppet står till nästa vår - kanske äntligen?!
    Angående honungslöken så verkar den vara en rolig "kompis". Hade min i ett par år på ett och samma ställe. Sen försvann den...för att komma igen på ett helt annat ställe efter några år! Så ge inte upp hoppet om honungslöken. Snöklockan var väldigt trög i början. Även det tog flera år på sig innan den visade sig i ett litet bestånd.
    Din Allium är en ny sort som jag inte har sett tidigare.
    Ha det gott!
    /Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anja!
      Vi har haft några regniga dagar nu så det var bra att jag hann sätta lökarna. Hoppas att honungslöken och snöklockan kommer upp, det får bli ett sista försök.
      Ha det bra /Marika

      Radera
  7. Hei Marika!
    Det er en god følelse å legg våren i jorda. Det kommer til å bli kjempefint.
    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anne!
      Tack, det är alltid trevligt att sätta lök, man har stora förhoppningar om att det blir fint.
      Ha det fint /Marika

      Radera
  8. Gleder meg til å se bilder fra hagen din til våren :) Ha en fin helg, hilsen Ingeborg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ingeborg!
      Ja det skall bli trevligt, när det är vår igen, och alla fina vårblommor tittar fram.
      Ha en trevlig helg /Marika

      Radera