söndag 11 mars 2012

Utlottning / Arvonta



Utlottning hos, Med fingrarna i jorden.
Nu kommer min perennabok ut på finska! Den har fått ett nytt omslag och jag förstår ingenting av texten, men annars är det samma bok. Givetvis är det jättekul att sprida kunskap och inspiration om perenner till andra sidan Östersjön. Jag vet att det också finns många trädgårdsintresserade bloggare i Finland, varav en del är svenskspråkiga och andra tvåspråkiga. Dessutom vet jag att en hel del av er har finska rötter och kan båda språken. Jag blir jätteglad om ni som har finska läsare - oavsett var de bor -  hjälper mig att sprida kunskap om denna bok. Om ni gör ett litet inlägg på er blogg om boken (ni kan kopiera bilden ovan) så är ni automatiskt med i utlottningen om ett exemplar.
För er som inte kan finska finns Perenna rabatter just nu till mycket förmånligt pris på bokrean.
Varma hälsningar
Eva
PS. Utlottningen pågår till nästa helg, den 16 mars.

Ole mukana arvonnassa.Blogiosoite: Med fingrarna i jorden

6 kommentarer:

  1. Hejsan!
    jag hittade just hit till dig och det första jag undrar är var i detta kalla land du huserar? Själv odlar jag uppe i Jakobstad och tycker att det kanske är lite väl mycket snö kvar på marken ännu och drömmer stort om den kommande trädgårdssäsongen!

    ha en skön måndag!
    Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sandra!
      Jag bor i mellan Sverige, och längtar efter våren, idag har det varit ett riktigt vårväder här, nyss hemkommen från tjänsteresa till Göteborg, ingen snö där inte, ej heller hos oss, det blir nog snöfritt i Jakobstad också, ha en bra fortsättning på veckan
      hälsningar Marika

      Radera
  2. Heippa! Ihanaa kevään jatkoa, ja puutarhaunelmia! terveisin Riitta Sinikka

    SvaraRadera
  3. Hej och välkommen som följare i min blogg...
    Åh har du skrivit en bok....? Gud vad häftigt...
    Jag skulle vilja göra en bok om att gjuta betong...men vet inte hur man går till väga och det stannar förmodligen vid att vara en liten dröm...
    ...kommer titta in till dej igen..

    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Malin!
      Nej det är inte jag som skrivit boken, det blev kanske lite otydligt. Det är bloggaren "Med Fingrarna i jorden" som hade utlottning av sin bok, och ville ha lite hjälp med att puscha på sitt lotteri. Texten är hennes.
      Tycker du skall följa din dröm med att ge ut en bok.
      Du är välkommen att titta in, ha det så bra / Marika

      Radera