söndag 15 september 2013

Höstplantering

Dags för Trädgårdsföreningens besök på växtgården, och det finns alltid något som 
följer med hem, oavsett om man tänkt det eller inte.
Skönt att gå omkring efter stängningsdags och få lite tips av trädgårdsmästaren.
Några höstblommor till mina krukor.
Krukan är ett loppisfynd, i zink.
Hoppas den står sig länge.
Lite höstfärger
Mina Anemoner har inte kommit upp efter vintern.
Så jag gör ett nytt försök.
En ny Näva.
En ljuvlig Malva
Och några Julrosor som jag hoppas få njuta av.
Ha det skönt i trädgården.

10 kommentarer:

  1. Vakre høstblomster du har! Ja, de høstanemonene er ikke enkle å få til. Jeg har gjort utallige forsøk, men i år har jeg lykkes. så en må ikke gi de opp.

    Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trodde de var lätta, men så var det inte. Jag ger inte upp, de lyser så fint i höstträdgården. Ha en skön söndag!

      Radera
  2. Alltid trevligt med lite nytt!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte gå in på en växtgård, utan att ha något med mig därifrån. Ha det bra!

      Radera
  3. Hei! Det må være en drøm å gå samme med trädgårdsmästeren etter stengningstid. Det skulle jeg gjerne oppleve. Det ser også ut til at du har gjort en fin fangst! God kveld! Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi gör det en gång på våren, och en gång på hösten, och då passar trädgårdsmästaren på att berätta om nyheter, och svarar på frågor, och funderingar. Sedan är det fritt fram att shoppa loss till rabatterade priser, och lite fika blir vi bjudna på också. Det är trevligt. Ha det bra/Marika

      Radera
  4. Höstfint i dina krukor! Det låter trevligt att få tips och prata lite med trädgårdsmästaren själv. :)

    Den blå blomman i min bukett är en ettåring, blåparasoll. Jag har förstått att de finns i blandade färger, men jag har bara blå. De var lite sena i starten hos mig, men är jättefina och blomglada!

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. Kiitos ! Riitta Sinikka! Minun tulee sinun puutarhablogiasi ikävä.

      Radera