tisdag 12 augusti 2014

Blommor i Augusti

Äntligen har vi fått regn, men nu skiner solen igen. 
Det känns svalare ute, och det är redan höst i luften.
Den långa torkan har satt sina spår i trädgården,
det är inte mycket som blommar hos mig.
De fina Dahliorna fortsätter att blomma och har många
knoppar som väntar på sin tur.
De är enormt stora och jag får binda upp dem mot trädet
för att de inte skall ramla ner.
Mina övervintrade Dahlior ser väldigt små ut,
jämfört med dessa nya.
 Pom-Pom Dahlian från förra året ser ut som
en liten miniatyr.
Väntar fortfarande på att Liljorna skall slå ut.
De börjar visa lite färg.
Floxen blommar.
Mahonian är full av blåa fina bär.
Soligt och fint, men inte samma värme
Ha det gott!

6 kommentarer:

  1. Så vakre dine dahlia er! De kan jo fortsette langt utover høsten med blomstring.
    Nydelig mahonia! Det må jeg få kjøpt meg, for de er så vakre.

    Ha det godt!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det är jätteskönt att temperaturen blivit lite mer normal. Runt 20 istället för runt 30!!
    Men inte sjutton är det väl höst ännu??
    Det borde vara flera månader kvar innan hösten gör sitt intåg på riktigt?!

    Dock är det sensommar för en del växter i trädgården för det varit så varmt så allt gått snabbare än vanligt :I)

    Men Dahliorna lär fortsätta blomma ett par månader till, gudbevars !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är inte höst än, men jag fick en känsla av höst,då jag gick ut idag, det var kyligt...men det är ju bara för att man är bortskämd med värmen. Nej, jag hoppas hösten dröjer.

      Radera
  3. Hei! Jeg synes at det blomstrer vakkert hos deg. På bildene kan man i hvert fall ikke se at det har vært tørke. Ha en fin augustkveld! Anne

    SvaraRadera
  4. Vi har också fått regn, har hållit på säkert en vecka nu av och till varje dag med åska också. Trädgården behövde verkligen det men nu får det räcka tycker jag! Längtar efter solen igen :-)
    Ha det gott. /Ingela

    SvaraRadera
  5. Nydelig hage! �� kjekt med daglig i hagen, spesielt når de fleste staudene er avblomstret!
    Hilsen Anne-Kristin

    SvaraRadera