lördag 22 november 2014

Trädgårdsfärger - Cerise

Veckans färgtema hos Charlotta på bloggen Charlottas trädgård är Cerise.
Då jag sökte bland mina fotografier hittade jag denna fina lilja
som jag glömt bort att jag har haft.
Trodde inte jag hade så många cerisefärgade växter , men visst
fanns det några.
Nävan har jag fått av min syster och den kommer troget upp
år efter år.
Penséerna varierar i färg allt efter vad som finns att köpa på
Plantgården, och de är lika vackra oavsett färg.
De underbara svarta Petuniorna som jag köpte på trädgårdsmässan
började att få små cerisefärgade prickar på blommorna
och till slut blev det en hel del cerisefärgade blommor.
Här kan man se att de svarta har cerise färg i sig.
Fingerborgsblomman köpte jag inte för färgens skull
men för att plantan var så kraftig och fin med många
stänglar.
Den blommade hela förra sommaren, och nu hoppas jag att den
fröat av sig så jag får se den igen.
Denna pelargon såg ynklig ut i affären, men när den
väl fick komma hem till mig och fick lite sol och vatten
så blev den riktigt fin.
Sist men inte minst den fina Pionen.
Det var mitt bidrag, vill du se fler, titta in hos Charlotta.

Ha en trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Hei! Cerise er er en veldig vakker farge som du viser. Her har revebjellene sådd seg i mengder så jeg tror nok at du får mange til neste år. Stemor er en av mine favoritter. I høst har jeg tatt frø fra stemor for første gang. Er spent på om de vil spire. God helg til deg! Anne

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder....=)

    Trevlig helg !!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Vad mycket fint cerise. En del av dem valde jag också på mitt inlägg.

    SvaraRadera
  4. Det blev ju riktigt snyggt med cerise i det svarta! Fast det är klart har man köpt svarta blommor, vill man väl helst att de ska fortsätta vara det. Ha det så gott. /Anette

    SvaraRadera