torsdag 29 januari 2015

Lupiner.

Lupiner har inte varit en favorit, men håller smått på att ändra mig.
Det finns så många fina färger, som är så mycket finare än de vanliga blå
man ser vid dikesrenen.
Dessa finns på Solbacken, och gillar speciellt den ljust blå och den vita.
På Portobello Market fanns denna fina i mitten.
Har aldrig sett en likadan färg, och hade gärna köpt den.
Men det hade varit svårt att få med den hem.
De övriga är från Chelsea Flower Sow, och är speciellt förtjust
i de mörkt röda och klar röda som finns i de röda rabatterna.
Här nedan en utställningsrabatt med gula Lupiner.
Jag har planterat en vit hemma hos mig, men den har inte blommat än.
Lupiner blir skräpiga och fula när de har blommat klart,
men de är så fina när de blommar, och de har ett fint bladverk.
Visst kan man ändra sig.

2 kommentarer:

  1. Det är precis som du säger, att lupiner lätt ser skräpiga ut. Egentligen är de ju väldigt fina. Utmed vägarna är det fantastiskt och där ser man inte om någon är skräpig.
    Otroligt många olika färger det finns. Det är ju inte dom som är utefter vägarna.
    Själv har jag inga, men tittar på grannens blå. / Britt

    SvaraRadera
  2. Personligen älskar jag lupiner :-) Om man klipper ner dem direkt efter blomningen kan man ha tur att få en andra blomning.
    Ha det gott. /Ingela

    SvaraRadera