torsdag 15 januari 2015

Tulpaner!

Tulpanens dag idag.
Dessa krispiga härliga blommor, som jag längtar efter
varje vår. Har jag tur kommer de upp, och ibland kommer de upp
men är inte de jag beställde. 
En favorit är Global Desire.
 Den liknar både Pion och Ros med så många kronblad

 Ibland kommer det upp något som man inte känner igen.
 Som denna tulpan, har ingen aning om vad den heter.

Snow Christal och Black Hero, och några namnlösa.
Har börjat ta kort på förpackningen, för att hjälpa minnet.
Dessa två är helt fantastiska.
Ser fram emot våren, då förhoppningsvis Double Blue och 
Fringed Mix tittar fram.
 
 Ha det gott!




 

8 kommentarer:

  1. Den översta ser verkligen ut som en ros/pion. Vilken tur att jag köpte tulpaner igår. Visste inte att den hade sin dag häromdagen.
    Så mycket fina tulpaner, har du allihop hos dig? / Britt

    SvaraRadera
  2. Ja allt som oftast får man ta till hjälpmedel för att minnas dem olika sorterna, Himla fin sorter du har.
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
  3. Fina tulpaner hos dig med. "Snow Crystal" tittade jag på i höstas men det blev aldrig att jag köpte den men det får jag nog göra till hösten!
    Ha det gott. /Ingela

    SvaraRadera
  4. Så många fina! Har en stor bukett på bordet som sker ut precis som Global Désirée. Nog den finaste tulpanbukett jag nånsin fått.
    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera
  5. Så mange vakre tulipaner du viser! Jeg sliter også med å få de til å komme igjen. Den første du viser er så flott :)

    SvaraRadera
  6. Wonderful white flowers ...
    Best regards, Karin

    SvaraRadera
  7. Vackra, visst är det härligt med tulpaner!
    Ha det gott, hej Ewa :)

    SvaraRadera
  8. Åh, vad har du hittat dessa underbara tulpaner, den ena är vackrare än den andra!
    Hälsar
    Marta

    SvaraRadera