tisdag 1 oktober 2019

En vacker trädgård.

Länge har jag haft en önskan att besöka trädgården som jag följt på bloggen Gardenflow.
Nu blev det ett lämpligt tillfälle, så jag tog mig en tripp till Sundsvall. Var lite osäker på om det skulle finnas så mycket att se, då det var den sista helgen det var öppet för säsongen, på Katrinelunds trädgård och café. Det visade sig att jag inte behövde oroa mig för det.
Ett vackert hus och en fantastisk trädgård.
Till och med tomma krukor kan vara fint.
Många gångar, som gör att det blir spännande att se vad som kommer fram efter nästa krök.
Krukor med växter i härliga höstfärger.  Sommarrudbeckian skall jag så till nästa år.
Vackra kombinationer av både färg och form på träd och buskar.
Kärleksörterna var både stora och dekorativa.
Snyggt i kombination med gräs.  Jätteverbenan var verkligen Jättestor.
Mysiga sittplatser, och dekorationer.
Några rosor och andra blommor hade trotsat den första frosten, hostans blad har blivit nästan genomskinliga.
Ett nybyggt Café där vi fick riktigt gott fikabröd och en värmande kopp kaffe. Vi satt ute och njöt av det klara fina höstvädret. En liten plantshop med växter och lökar och lite redskap. Några påsar med lökar fick följa med hem.

Kan varmt rekommendera ett besök här. 
Vi kände oss så välkomna.

Ha det fint !




34 kommentarer:

  1. Hej Marika!

    Det ser jo veldig fint ut der! Tomme krukker kan absolutt være fint. Sommerrudbeckia sådde jeg i vår, og de har blomstret lenge. Til neste år skal de sås enda tidligere har jeg funnet ut for da får jeg enda lengre glede av de.

    Ha det godt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marit!
      Ja, det var riktigt fint, och alla växter fint kombinerade. Sommarrudbeckian hade så många färgnyanser i härliga höstfärger.
      Ha det fint /Marika

      Radera
  2. Hej Marika!

    Ser jättefint ut med många detaljer som kan inspirera. Jag tycker att vi har mera höst här hos oss än vad Sundsvall har men det kanske är alla krukor med innehåll som lyser upp.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Gunilla!
      Blev glatt överraskad av att det fanns så mycket fint. Hade inte förväntat mig så mycket växter som blommade. Färgerna var intensivt gröna fortfarande. En riktigt vacker trädgård.
      Ha det fint /Marika

      Radera
  3. Så fint det ser ut trots sent på säsongen och så mycket detaljer att titta på. Skulle också vilja besöka denna pärla.
    Ha det fint
    Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helene!
      Helt klart värt ett besök, trots att det är en lång resa.
      Höstfärgerna var riktigt fina, trädgården är välplanerad med växtval och färger.
      Ha det bra /Marika

      Radera
  4. Hei Marika.
    Det ser ut som en flott hage. Mye inspirasjon der.
    Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hanne-Lise!
      Ja det var en riktigt fin trädgård med mycket inspiration i både växtval och färgkombinationer.
      Ha det bra /Marika

      Radera
  5. Hej Marika

    Super med besök - bra inspiration!
    Bra med dessa pärlor också i norra delen av Sverige!

    Ha en trevlig kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Karsten!
      Ja, det var en lång resa, men väl värd det. Det blir andra förutsättningar för växterna så långt upp i landet. Några hinner inte slå ut innan frosten kommer, som de stora höstsilveraxen. Men de har fint bladverk, så de är värda att odla ändå.
      Ha det bra /Marika

      Radera
  6. Hei Marika!
    Innmari inspirerende å se. Flotte bilder du har tatt. Gardenflow må jeg finne tilbake til.
    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anne!
      Ja, trädgården är så fin, mycket vackra växter och fint komponerade rabatter. Hon lägger upp mera på Instagram än på bloggen.
      Ha det fint /Marika

      Radera
  7. HEJ MARIKA!
    Ser verkligen helt fantastiskt ut. Vilken lycka att få besöka en så inspirerande trädgård.
    Ha en fin vecka
    /Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anja!
      Jag som önskat så länge att komma dit, men Sundsvall är lite långt borta. Det var precis så fint som jag trodde. Helt fantastiskt med vackra växter, träd och buskar.
      Ha det fint /Marika

      Radera
  8. Hej Marika!
    Jag vet hur fint det är där för dit var jag på besök i Augusti och såg allt det vackra.Det verkar vara en trädgård som även är fin så här på hösten men det förvånar mig inte.
    Ha det gott./Margareta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Margareta!
      Jag minns ditt inlägg om trädgårdsbesöken ni gjorde. Tror det är fint året om, så vackra växter och fint kombinerat.
      Ha det fint /Marika

      Radera
  9. Det lyder som et rigtigt fint sted, men det er vist alt for langt herfra til bare lige at "kigge forbi."

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Esther!
      Ja, det var lång väg också för mig, men det var värt resan, och så hade jag andra uppdrag i Sundsvall. En riktigt fin trädgård.
      Ha det bra /Marika

      Radera
  10. He Maribel,
    Vad roligt att du åkte till Charlottes trädgård. Den är helt underbart inspirerande och det är helt rätt att den är vacker året runt. Jag och Anna-Karin (Landet-Krokus) var där i början av februari i midvintern och den var absolut vacker då med :)

    Jag har medvetet planterat ett antal växter, buskar och träd som alla får magiska höstfärger ganska nära varandra för att få den där färgsprakande känslan :) Lönnar i all ära men jag har en spirea som heter Tor, bollklippt som är supervacker, en näva som blir riktigt röd och vingad benved med sin rosa höstfärg. Personligen vill jag ha många höstvackra för att hålla humöret uppe :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Veronica!
      Ja, det var en upplevelse att få se en trädgård som jag följt på blogg och instagram, i verkligheten. Så välplanerat. Skall kolla på dina växtförslag, jag vill ha något riktigt färgsprakande, och den röda färgen saknar jag hos mig. Tack för tips på växtval. Ditt inlägg på bloggen gav massor av inspiration.
      Ha det bra /Kram Marika

      Radera
  11. Härligt med höstutflykter till vackra trädgårdar. Det är nu tid finns och inte för varmt. Låter som det blev en fin dag att det sedan finns ett trädgårdscafé är ju bara pluspoäng.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Betty!
      Det var värt den långa resan, så vacker och välplanerad trädgård. Fikat var riktigt gott.
      Ha det bra /Marika

      Radera
  12. Tack för titten! Lite annorlunda vyer än jag sett tidigare. Men jag har förstått att det är en mycket sevärd trädgård :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Carina!
      Ja, tyckte det var riktigt fint, vackra växter och härliga höstfärger. Absolut sevärd.
      Ha det gott /Marika

      Radera
  13. Hej Marika. Tak for rundturen:) Det er sørme en smuk have. Hilsen Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Susanne!
      Tusen tack, ja det var en riktigt fin trädgård.
      Trevlig helg /Marika

      Radera
  14. Hva en vakker hage. Fantastisk å besøke ham.
    Takk for at du tok oss med deg.
    Hilsene til deg.
    God helg. Viola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Viola!
      Tack själv, ja det är en riktigt fin trädgård.
      Hälsningar och en trevlig helg /Marika

      Radera
  15. Hej Marika
    Du har en meget smuk trädgård. Her er der ikke mange blomster stadigvæk - kun roser.
    Ønsker dig en fin höst og god weekend til dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Madame!
      Tack, visst är det en fin trädgård, som jag äntligen kunde besöka. Hos mig är det inte heller mycket som blommar.
      Tack detsamma till dig. Ha det bra /Marika

      Radera
  16. Der var det mye inspirasjon og flotte planter. Takk for visningen. Hilsen fra Liv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Liv!
      Tack, det fanns mycket fint att se trots sent på säsongen.
      Ha det fint /Marika

      Radera
  17. Men åh Marika, dina bilder får mig att vilja springa ut i trädgården och fixa och snygga till och inte alls få frost och kyla. Så vackert och så inspirerande!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anni!
      Visst är det en härlig trädgård, så vacker, och allt passar ihop, växter och färgval.
      Ha det bra /Kram Marika

      Radera