lördag 31 december 2022

Gott Nytt År!

 December är inne på sin sista dag, ja hela årets sista dag, och vi står inför ett helt nytt år med 365 nya dagar av oskrivna blad, och som vi kan välja vad vi vill göra med. 


December är full av  firanden, advent, Lucia, Jul, min födelsedag och så en Nyårsafton.  Det har varit många härliga dagar med firande tillsammans med mina ungdomar.  Huset har pyntats, sockor har stickats. Presenter har inhandlats, maten har njutits. Bakom hörnet väntar 2023. Hoppas att det blir ett riktigt bra år.

Blev nöjd med mina granar som jag gjorde på keramiken, en fick för små hål så det går inte att ha ljus i den. De andra fungerar bra, det lyser fint med ett värmeljus.

Fick en fantastisk bukett till födelsedagen med tulpaner, anemoner och ranunkler. En riktig vårbukett.

Önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År!

Marika


Länkar till TrädgårdsFägring

21 kommentarer:

  1. Hej Marika!
    Ja, nå ligger et helt nytt år foran oss. Det er herlig å tenke på.
    Gratulerer med bursdagen din :)
    Godt nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marit!
      Visst känns det bra, med ett nytt år och en ny säsong i trädgården. Tusen tack för gratulation.
      Gott Nytt År!
      Marika

      Radera
  2. Tak I lige måde. Dine grantræer blev fine og dekorative. Og hvilken yndig buket, du fik.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Marie! Jag blev nöjd med dem. Buketten är helt fantastisk, en riktig VÅR bukett.
      Ha det gott /Marika

      Radera
  3. Önskar dig en bra start på det nya året! Buketten är helt ljuvlig!!
    Kram från ett regnigt Öland & Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Titti!
      Tack, det var som att våren kom in i huset, med buketten. Har precis varit ute på en rask promenad, vi har runt 0 grader, fick vara lite försiktig på vissa ställen, då det var halt.
      Tack Titti! Önskar dig allt Gott för det Nya året.
      Kram Marika

      Radera
  4. Jamen så må jeg hellere ønske dig tillykke på fødselsdagen og et rigtig godt nytår også! Dejlig buket du har fået, og dejligt at se dine juletræer helt færdige. Jeg er sikker på du altid vil kunne finde noget at glæde dig til Marika!

    Hilsner fra Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ulla!
      Tack så mycket, födelsedagen kommer mittemellan helgdagarna. Buketten är riktigt fin, en riktig vårbukett.
      Tack så mycket, blev nöjd med granarna, men allt jag gjort blev inte bra. God fortsättning på det nya året.
      Hälsningar Marika

      Radera
  5. Hej Marika!
    Grattis i efterskott på födelsedagen och grattis till din fina bukett! Som du säger, en riktig vårbukett. Dina granar blev verkligen fina. Jag är imponerad.
    Nu hoppas vi på ett bra 2023 framför allt när det gäller våra trädgårdar. Dom behövs extra mycket för att koppla av från annat.
    God fortsättning!

    Kram Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anita!
      Tusen tack, födelsedagen hamnar mellan allt annat firande.
      Tack, är nöjd med granarna, men det är inte allt som blir lyckat. Mycket beror på glasyren. Visst hoppas vi på att 2023 blir ett bra år.
      God fortsättning!
      Kram Marika

      Radera
  6. Wow så flink du er med keramikk, flotte juletrær. Ønsker deg et godt nytt år, hilsen Ingeborg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ingeborg!
      Tack så mycket, det är de föremålen jag blev mest nöjd med.
      Tack detsamma, God fortsättning och allt gott för det nya året!
      Hälsningar Marika

      Radera
  7. Hej Marika!Så fina keramik granarna blev önskar även dig ett grattis i efterskott.Nu har vi ett nytt år med nya möjligheter hoppas att det blir ett bra år.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Margareta!
      Tusen tack! Ett år äldre igen, tur att man inte känner sig äldre. Det hoppas jag också, ett bra år för alla.
      Ha det gott /Marika

      Radera
  8. Vilken söt tomtekör du har i din header! Och vilka fina granar du gjort! Har tänkt så många år att jag skall gå en keramikkurs, det verkar så roligt.
    Önskar dig ett gott nytt år, och grattis i efterskott!
    Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Gunilla!
      Tack! mina tomtar kommer fram varje jul. Det är riktigt kul att göra dem och hitta på lite nya attiraljer till dem, men nu var det ett tag sedan. Jag gick på keramikkurs när min äldsta son var liten, men sen upphörde det. När jag fick höra att det fanns kurser här hos oss igen, så anmälde jag mig direkt. Pandemin kom emellan, så jag fick vänta ett tag. Det är så skoj och man får inspiration av varandra och många härliga skratt.
      Tusen tack! Gott Nytt År till dig med.
      Marika

      Radera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Hej Marika,

    (Gjorde något som fick min första kommentar att publiceras innan den var klar....)

    Så sant, nu börjar ett nytt år fyllt av möjligheter och det ska bli kul att se vad det bjuder på. Men vilken intensiv decembermånad du haft. Stor grattis i efterskott!
    Tycker verkligen du ska känna dig nöjd med keramikgranarna, är ju jättefina (med eller utan värmeljus) och de kommer du kunna ha många år.

    God fortsättning på det nya året! Kram Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ulrika!
      Ja det har varit mycket firande och det fortsätter in i januari. Dottern fyller den tredje januari, så vi har precis firat klart.
      Tack så mycket, åren går fort numera, tur att man inte känner sig äldre. Granarna hör till de sakerna jag är mest nöjd med. Ibland blir inte glasyren så bra.
      God fortsättning ! Kram Marika

      Radera
  11. Så mycket fina bilder på mycket vackra saker!
    KRAM - Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Susie!
      Tusen tack för dina rara ord. Nu är det mesta bortplockat till nästa år.
      Kram/ Marika

      Radera