Nu har jag fått njuta av pionerna en längre tid. Först ut var Buckeye Belle, och efter den kom Shirley Tempel, som är en ljuvlig rosa, vit fluffig sak. Den börjar som rosa och blir alldeles vit innan den vissnar.
Den blommar innan de andra börjat slå ut sina knoppar. I år hade den riktigt många blommor. Här tillsammans med akleja ja vitt och blått. Bara några meter bort står min ena Sarah Bernhardt som brukar ha en massa knoppar, de var färre i år och en till Sarah står ett stycke ifrån, den hade bara en blomma. Har varit min favorit men Shirley är en stark konkurrent till första platsen.
Gillar den här vyn på rabatterna med alla pioner. Något att tänka tillbaka på i vinter.
Årets stjärna som blommar så otroligt fint, Har köpt en hel del rötter av pioner de senaste åren på mässan, så jag har inte alltid ett namn på dem, Dethär har jag googlat fram ett namn, tror att det är Raspberry Sundae. En helt fantastiskt vacker blomma med både vitt, rosa och en aning gult i blommorna.
Några rosa färgade snyggingar.Några vita skönheter.









Inga kommentarer:
Skicka en kommentar