Borough Market !
Den 31.5 Mors dag, började med att vi deltog i ett viralt lopp för Alzheimerfonden. Vi steg upp tidigt, gick ut i Hyde Park, dottern sprang, jag gick. Efter det gick vi tillbaka till hotellet för dusch och ombyte, och sedan började resten av dagen. Det blev tunnelbanan till Borough Market.
Trots att jag varit i London många gånger har jag inte varit här förr. Det var mycket folk, massor av fina stånd med grönsaker och frukter till salu. Våra inköp blev, kryddor och frön och så smakade vi givetvis på olika maträtter.Paellan var god, det blev också senare en sandwich med Pork och sallad, från Black Pork, i värmen var det gott med en kall öl. Här kan man köpa det mesta i matväg.
Medan vi satt och åt, ringde det i Kyrkklockorna, det höll på länge. Då vi frågade några försäljare om de hade fastnat. skrattade de och sa, nej såhär låter det varje söndag. Det kan hålla på i timmar.
Vi fortsatte vår vandring, det fortsatte att ringa i öronen trots att vi inte kunde höra kyrk- klockorna mer.Vi kom till några mysiga kvarter med caféer och restauranger, och konstgallerier. En del av London som vi inte besökt tidigare.
Så småningom kom vi till en gata med många mikrobryggerier. Det var bara några som var öppna, men vi fick sitta ner en stund och vila fötterna. På vägen till hotellet stannade vi och köpte frukostmat och så tog vi tunnelbanan hem.
Det blev 17-tusen steg och jag var ganska trött i fötterna då vi kom till hotellet.
Ha det gott !
Marika







Inga kommentarer:
Skicka en kommentar