lördag 28 februari 2015

Trädgårdsfärger - Jätteljusgult.

Veckans färgtema hos Charlotta - Är Jätteljusgult.
Jag har en rabatt där jag har samlat gula växter, flyttat växter från
andra rabatter som inte riktigt passat in.Söker efter ljusgula växter som 
jag skall komplettera med.
Förra året hittade jag denna Rölleka som jag gillar för sin ljusa färg.
Narcisserna är en blandning av vitt och gult.
Några Jättar har jag inte i min trädgård, men dessa gillar jag Jättemycket.
Kanske kan det bli såhär fint i min gula rabatt, som det var på Chelsea.
Vill du se fler inslag i Trädgårdsfärger, titta in hos Charlotta.

Ha en riktigt skön helg!

15 kommentarer:

  1. Den var fin den gula röllekan. Gula växter lyser upp i rabatten tycker jag
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Nydelige narcisser! Det er så fin lysegul farge på de :)

    Ha det godt!

    SvaraRadera
  3. You have a very nice garden. I love watching all the beautiful blooms.

    SvaraRadera
  4. Det var ett tema som passade dig, när du till och med plockat ihop en ljusgul rabatt. / Britt

    SvaraRadera
  5. Nä gult är verkligen inte fult. <3

    SvaraRadera
  6. Fina ljusa gula toner. Nä gult är Inte fult. En av mina favoriter är daggkåpa.
    Ha det gott. Åsa

    SvaraRadera
  7. Så söta ljusgula kollage och så fick jag lite inspiration om olika kombos.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  8. Hei! Dette var nydelig. God søndag! Anne

    SvaraRadera
  9. Den ljusgula röllekan gillar jag verkligen. Supersnygg. Jag har också rölleka i min gula rabatt men den är mer knallgul och därmed inte riktigt lika snygg.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  10. Den där röllekan är jättevacker! Jag har den vilda vita i mina rabatter. Den sprider sig, men blomman är ju vacker :) /Anette

    SvaraRadera
  11. Röllekan är jättefint!
    Ha en fin dag!
    //Linda

    SvaraRadera
  12. Snygga blommar! Den gule röllekan var helt speciell.

    SvaraRadera
  13. Underbara ljusgula växter Jag gillar gult i trädgården, speciellt bladväxter. Det lyser upp och gör att det inte ser murrigt ut.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  14. Mmm... jag gillar öppningsbilderna helt enkelt för jag är svag för narcisser och deras doft!! Men känner som du att de ljust gula kan få en plats för sig. Röllekan var fint citrongul. Klart det kommer bli en underbar plantering när du är klar.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera