söndag 24 maj 2020

En härlig vårpromenad.

En fantastisk promenad i skogen. Äntligen kom värmen och det var fint
soligt väder.  Vi njöt av vår promenad.
 Visst är skogen vacker i Maj. Liljekonvaljerna hade inte börjat blomma.
Vi måste göra ett besök snart igen.  Men annat kom emellan.
Tulpanerna levererar i år, får se till att skaffa fler.
Trodde att alla var Blue Diamond men den röda är en nykomling. 
Dream Touch, visst ser den ut som en dröm.
Och några namnlösa skönheter.

Vädret har varit varmt de senaste dagarna, men jag har inte
fått njuta av det, blev inlagd på kirurgen för akutoperation av gallan. 
Det har varit en lång kamp, för att slippa ha ont.
Men nu kan det bara bli bättre.
Ha det bra!

24 kommentarer:

  1. Hei Marika! Mai-skogen er noe av det vakreste. Det er nesten synd at alle lydene ikke høres. Vakre tulipaner. Det er når de blomstrer, man virkelig skjønner hva man må ha til neste vår, men som jeg så lett glemmer. Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anne!
      Visst är det fint, och nu verkar det som värmen har kommit till oss. Några av de nya tulpanerna blev en succé. Skall skaffa fler narcisser till nästa år.
      Nu är det soligt och fint ute.
      Ha det bra /Marika

      Radera
  2. Godt du nåede at nyde skovturen og de flotte tulipaner, inden du måtte under kniven. Forhåbentligt slipper du nu for smerter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marie!
      Ja det var bra, nu är jag hemma igen, och allt går framåt.
      Om några dagar mår jag bättre igen, och i full fart.
      Ha det bra /Marika

      Radera
  3. Hej Marika!

    Den skogturen så herlig ut! Det er så fint ute akkurat nå, og må har varmen kommet hit også. Så flotte tulipaner du har! Det er fantastiske farger de har. Lykke til med operasjonen!
    Ha det godt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marit!
      Det var skönt, med en långpromenad, nu dröjer det ett tag. Men så småningom kommer jag nog dit igen. Tack, allt har gått bra, skall bara komma igång igen.
      Ha det bra /Marika

      Radera
  4. Jätte vackra tulpaner du har i år. De tvåfärgade var speciella. Här
    har några börjat blomma nu , men nog är de sena i år.
    Krya på dej från operationen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Malin!
      Tack, ja det blev lite nya färger i år. Dream Touch tyckte jag var riktigt fin. Tack, det går framåt dag för dag.
      Ha det bra /Marika

      Radera
  5. Hei Marika.
    Det er nydelig i skogen på denne tiden.
    Fine tulipaner. Gjett om jeg skal skaffe meg flere til høsten. Har savnet blomstringen i år.
    God bedring og ta vare på deg.
    Hanne-Lise.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hanne-Lise!
      Ja det är fint nu, och nu har värmen kommit, härligt. Både tulpanerna och narcisserna blommar riktigt fint i år.
      Tack, skall göra det.
      Ha det bra /Marika

      Radera
  6. Hej Marika

    God återhämtning efter operationen. Bra där var tid till dig - och det hela inte bara är corona.....
    Super bilder från din promenad!

    Ha en trevlig ny vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Karsten!
      Tack det skall nog bli bra, är glad att jag blev av med det onda. Tack skogen är fin och vägen dit också.
      Ha det bra /Marika

      Radera
  7. Hvilken herlig skovtur og smukke billeder. Det er en fin samling tulipaner, de ser ud til at trives hos dig.
    God bedring!

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elna!
      Ja vi har några fina skogar i närheten. Tack, tulpanerna har varit riktigt fina i år, och narcisserna bara fortsätter att blomma. Och nu har värmen kommit, så härligt.
      Tack Elna, det går åt rätt håll.
      Ha det fint /Marika

      Radera
  8. Hej Marika!
    Så underbara Tulpaner och vilken härlig bild av skogspromenaden.Jag önskar dig god bättring efter operationen.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Margareta!
      Tusen tack, tror inte jag haft så fina tulpaner förr, de verkar verkligen trivas i år. Tack, jag håller igång, kanske lite för mycket, men det går framåt.
      Ha det bra /Marika

      Radera
  9. Hei, så spesiell den tulipanen med blå bunn var. Lykke til med gallen, kjenner flere som har operert den bort og som har blitt helt bra etterpå, god bedring, hilsen Ingeborg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ingeborg!
      Den tulpanen var med i ett mixpaket som jag beställde för något år sedan. Har inget namn på den. Tusen tack, känns redan bättre då jag kan äta igen.
      Ha det fint /Marika

      Radera
  10. Åh, stackare, gallsten! Jag har haft det tidigare, ibland blev jag så sjuk att jag var tvungen att isolera mig i flera dagar...men efter min canceroperation av tjocktarmen så har jag inte haft en enda känning av stenarna. Men dom finns där säger läkarna när jag gjort mina datortomografier!?
    KRAM & HOPPAS DU ÄR ÅTERSTÄLLD SNART/Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Susie!
      Tack snälla, ja det har inte varit kul, att ha ont och knappt kunnat äta. Trodde inte de skulle operera nu men tydligen var det akut. Är så glad för det, och jag blir bättre för varje dag.
      Tack Susie/Ha det bra / Kram Marika

      Radera
  11. Hej Marika!
    För det första! Hoppas du hämtat dig från operationen. Så jobbigt med gallbesvär men som du säger, nu kan det bara bli bättre.
    Majskogen är verkligen ljuvlig. Jag såg faktiskt knoppar i liljekonvaljerna i veckan så dom är på gång. Och så fina tulpaner du har. Tyckte speciellt om den vita med ljusblått inre. Så läcker!

    Ha nu en fortsatt fin vecka!
    Kram Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anita!
      Tack, det går framåt, är så glad att kunna äta igen, och inte ha ont. Är nästan lite för aktiv, får hålla igen lite grann. Men tomaterna och gurkorna ville komma ut, så nu är de omplanterade. Får försöka ta en promenad till helgen kanske liljekonvaljerna har slagit ut. Tulpanerna har blommat både länge och fint i år. Den vita ingick i ett mixpaket så jag vet inte vad den heter. Gillar den också.
      Tack detsamma / Ha det fint!
      Kram Marika

      Radera
  12. Vackert i naturen och så fina tulpaner!
    Önskar dej snabb bättring!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena!
      Tack så mycket, det går framåt.
      Ha det bra /Marika

      Radera